Programmatic display ad မွာ RTB ကို အသံုးျပဳထားျခင္းက အသံုးျပဳသူေတြကို ဘယ္လိုသက္ေရာက္မႈေတြ
ရွိႏိုင္မလဲ ?
(၁) Display Ads နဲ႔ Programmatic Advertising မွ ေငြရေအာင္ လုပ္ဖို႔အတြက္ User ေတြဟာ Ad Space လြတ္ေနတဲ့ Website ေတြဆီ လာေအာင္လုပ္ေပးရပါမယ္။ ဒီလိုသာျဖစ္မယ္ဆိုရင္တာ့ SSP (Supply Side Platform) ကေန bid request ကို လံႈ႕ႏႈိးေပးလိုက္သလိုျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ programmatic technology ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အပိုင္းအစတစ္ခုျဖစ္ၿပီး Publisher ေတြက သူတို႔ရဲ႕ Ad Space ေတြကို Programmatic Advertising ျဖင့္ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္မွာပါ။
(၂) SSP ဟာ အေပၚမွာ ေျပာျပထားသလုိ Bid Request ကို DSP (Demand Side Platform) သို႕ ျဖတ္ေစပါတယ္။ ဒါဟာလည္း System ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ထဲ အပါအဝင္ျဖစ္တာမို႔လို႔ Advertiser ေတြကို Google AdWords Display နဲ႔အျခား Site ေတြရဲ႕ Network ေပၚမွာရွိတဲ့ Ad exchanges ထဲက Bid လုပ္ထားတာေတြနဲ႔ data exchange ေတြကိုစီမံခန္႔ခြဲဖို႔အတြက္ အကူအညီေပးပါတယ္။ Google Double Click’s Bid Mananger ဟာဆိုရင္ေတာ့ DSP ရဲ႕ ဥပမာတစ္ခုပါပဲ။ Audience targeting လုပ္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး Real-time bidding ကို ad exchange ေတြမွာ အသံုးျပဴဖို႔ လုပ္ေပးၿပီး Google AdWords လိုမ်ိဳးပဲ KIP ေတြမွာ ပိုေကာင္းမြန္ေစဖို႔အတြက္ကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ (ဥပမာ-cost per click or cost per action)
(၃) အကယ္၍ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြျပဳလုပ္တဲ့ Campaign ေတြဟာ Targeting နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြအတုိင္းအေျခခံထားတဲ့ ေဈ.းႏႈန္းေတြ၊ ေၾကာ္ျငာေနရာလစ္လပ္ေနမႈ၊ ေၾကာ္ျငာရဲ႕ပံုစံေတြနဲ႔ အသံုးျပဳသူေတြကိုထပ္တူညီေစဖို႔ ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ ဒီအျပင္ သူတို႔ bit လုပ္ထားတာေတြဟာလည္း SSP ကို DSP နဲ႔လိုက္ၿပီး တင္သြင္းႏုိင္ပါတယ္။
(၄) အသံုးျပဳသူနဲ႔ ကိုက္ညီလိုက္ဖက္မႈအရွိဆံုးျဖစ္တဲ့ Campaign ရဲ႕ Bit ကေတာ့ Auction မွာ အႏုိင္ယူႏုိင္မွာပဲျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုတာက Display ad ေတြဟာ အသံုးျပဳသူေတြ Page ေပၚေရာက္ေနၿပီဆိုတာ သိႏိုင္ေအာင္ Publisher ေတြရဲ႕ Site နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးသားျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ဒီအရာေတြအကုန္လံုးဟာ (၁၀၀) မီလီစကၠန္႕အတြင္းမ်ာတင္ျဖစ္ပ်က္ႏုိင္ၿပီး ဒီဘက္ကသိေနတယ္ဆိုတာ User ေတြဆီမွာ သြားမေပၚေနပါဘူး။ အသံုးျပဳသူေတြရဲ႕ ဘက္မွာေတာ့ GDN ဒါမွမဟုတ္ Programmatic Ad ေပၚမွာရွိတဲ့ အေျခခံ Display Ad ေတြရဲ႕ျခားနားခ်က္ကို ကြဲကြဲျပားျပားမသိႏုိင္ပါဘူး။
Google AdWords Display network ဟာ DSP နဲ႔ အမ်ိဳးအစားပဲလား?
GDN ဟာ DSP နဲ႔ Optimization Tools နဲ႔ Performance Metrics ေတြလို တူညီတဲ့အခ်က္ေတြ ရွိေနေသာ္လည္း Demand Side Platform မွာေတာ့ အကြာႀကီးကြာေနပါတယ္။ Demind side Platform ဆိုတာလည္း ၾကားေနေရာင္သူျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အေျခခံ Google AdWords display အတြက္ GDN ထဲက Website ထဲကို ဝင္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ Programmatic ကို ေရာက္သြားတဲ့အခါ ဒီ network ထက္ပိုၿပီး ဝင္ေရာက္ႏုိင္ေစပါတယ္။
DSP နဲ႔ Programmatic ႏွစ္ခုေပါင္းလိုက္တဲ့အခါ online Advertising Game ေတြမွာ ေပၚႏုိင္တဲ့ Human Error ေတြကို ဖယ္ထုတ္ေပးနုိင္တဲ့အျပင္ ကုန္က်စရိတ္ကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္တဲ့အတြက္ Driving Conversations မွာ Bid လုပ္ထားတာေတြက ပိုၿပီး တန္ဖိုးရွိသြားပါတယ္။
Programmatic Advertising ဟာ Real-time Bidding ပဲလား?
Programmatic Advertising နဲ႔ Real-time Bidding တို႔ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းဟာ အနည္းငယ္ေတာ့ ရႈပ္ေထြးေစႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႕ေတြကို အျပန္အလွန္သံုးေနတယ္ဆိုတာဟာလည္း Programmatic Advertising ဟာ RTB ကို အသုံုးျပဳတဲ့ေပမယ့္ တကယ္တမ္းေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး နက္နဲေနပါတယ္။ RTB ဆိုတာ Aution ရဲ႕ နည္းလမ္းလို႔ ဆိုလို႔ရရံုသာျဖစ္တယ္။ Programmatic ဟာ RTB ရဲ႕လုပ္ႏိုင္စြမ္းအားကို အက်ယ္ျဖန္႔လိုက္ျခင္းလို႔ နားလည္ထားၾကေပမယ့္ အမွန္မွာေတာ့ Programmatic Advertising ရဲ႕ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္။
Open Auction/ Open Marketplace - ဒီ auction နည္းလမ္းကေတာ့ RTB ကို အေပၚကနည္းလမ္းအတုိင္း အသံုးျပဳထားတာပါ။ ကိုယ္ပိုင္ Metrit မွာရွိတဲ့ Impression တစ္ခုခ်င္းစီတိုင္းကို တန္ဖိုးျဖတ္ေပးၿပီး လက္ေတြ႕အသံုးျပဳတဲ့အခ်ိန္မွာ Open Auction ျဖစ္တဲ့အတြက္ Pre-buying လည္း လုပ္စရာမလုိေတာ့ပါဘူး။
Private Marketplace – Publisher နဲ႕ သီးသန္႕သေဘာတူထားတဲ့အရာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကို PMPs လို႔ နယ္ပယ္တြင္းကလူေတြက ေခၚတတ္ၾကတယ္။ တိုက္ရိုက္ဝယ္ယူတဲ့ပံုစံမ်ိဳးလို အသြင္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ Open auction ေတြမွာရွိတဲ့ RTB က စြန္႔စားရာက်ေပမယ့္ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြကေတာ့ Website ေပၚမွာရွိတဲ့ ad space ေတြရဲ႕ ခ်က္က်တဲ့ေနရာေတြကို ဝယ္ယူခ်င္ေနတုန္းပါ။ အကယ္၍ ခင္ဗ်ားရဲ႕ Product ဒါမွမဟုတ္ Service ဟာ တိက်တဲဲ့ Publisher ရဲ႕ Site မွာ ပိုမ်ားတဲ့ Traffic အားအလံုးအရင္းနဲ႔ ရေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ သိလာပါလိမ့္မယ္။ Online စာေစာင္မွာ Fashion က႑ပါသလိုမ်ိဳပဲ နယ္ပယ္တစ္ခုအတြင္း သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အစုခြဲေလးေတြ ပါေနၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ သီးသန္႔သေဘာတူညီထားတဲ့အတိုင္း အေသးစိတ္ ad space ေတြရဲ႕ Impression Value ေတြကို Programmatic advertising က စမ္းစစ္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ one to one model အတြက္ Real auction မပါတဲ့ Purchasing Ad Space ျဖစ္ပါတယ္။ Publisher နဲ႔ ညွိကတည္းကိုက တိက်တဲ့ေဈးႏႈန္းတစ္ခုကို အရင္စဥ္းစားထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။
သီးသန္႔သေဘာတူထားမႈေတြရဲ႕ Programmatic Handling ေတြဟာ Proposal တင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေကာင္းေကာင္းေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ Targeted Data နဲ႔ KPIs ေတြအတုိင္း လူကိုယ္တိုင္လုပ္ျခင္းထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစတဲ့အျပင္ ေၾကာ္ျငာကိုစတင္ထုတ္လႊင့္လိုက္တာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကိုရပ္တန္႔လိုက္ႏိုင္ၿပီး Ad Space ဟာ Open Auction Market ထဲသို႔ ျပန္ဝင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ PMP ကေတာ့ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြကို Site မွာ ပိုတိက်တဲ့ အပိုင္းေလးရေအာင္လို႔ ကူညီေပးတာ ပိုသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။
Unreserved Fixed - ေျပာင္းလဲထားတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကိုင္တြယ္ဖို႔အတြက္ျဖစ္ေပမယ့္ CPC (cost per clike) ဒါမွမဟုတ္ CPM (cost per impression) အတြက္ တိက်တဲ့ေဈးႏႈန္းတစ္ခုအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ Publisher ေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်က္ျဖစ္ၿပီး Spot Buying လို႔ ေခၚေလ့ရွိၾကပါတယ္။
Display ads ေတြ ဖန္တီးမႈကို အထူးျပဳတဲ့လူေတြအတြက္ကေတာ့ Programmatic ဟာ Creative Ad Development ေတြအတြက္ လမ္းဆံုးျဖစ္သြားမွာကို စုိးရိမ္ၾကေပမယ့္ Google Media Lab နဲ႔ Double Click တို႔ရဲ႕ ဗီဒီယိုေတြဟာ Programmatic Advertising ကဘာလဲဆိုတာကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔ ကူညီေပးတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ပထမဦးဆံုး Programmatic Advertising Campaign ကို စလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္္ေတာ့ Google ရဲ႕ Introductory guide ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္ပါတယ္။
Google AdWords display advertising နဲ႕႔ programmatic display မွာ ဘယ္ဟာကို သံုးသင့္လဲ ?
Display Advertising ဆိုတာ Google AdWords GDN တို႔လို Performance အားေကာင္းတဲ့ platforms ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး Audience အသစ္ေတြရွာလို႔ရႏိုင္ၿပီး Brand Awareness အတြက္ရယ္ လိုအပ္တဲ့ Data ေတြကို ရွာေဖြစုေဆာင္းဖို႔အတြက္ရယ္တို႔မွာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ခိုင္မာတဲ့ Data ေတြကို အလံုအေလာက္ရရွိသြားၿပီ၊ Paid Search, Display Network နဲ႔လည္း ရင္းႏွီးေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ Campaign ေတြကို ပိုေကာင္းေအာင္စီစဥ္ႏိုင္ၿပီး Creative ေတြကို ေကာင္းေကာင္းျပဳလုပ္ႏိုင္မွာပါ။ Campaign Characteristics ေတြနဲ႔ User ေတြကို Programmatic Real-time Bidding Auctions ထဲ ကြက္တိသြားက်ေအာင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကုိက အခ်က္အလက္ေတြကို ထဲထဲဝင္ဝင္ သိရွိနားလည္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
Display Advertising မွာ Limit တစ္ခုကိုလည္း ေရာက္သြားၿပီ၊ ဒါေပမဲ့ ဒီထက္ပုိၿပီး အေျပာင္းအလဲေတြ လိုခ်င္တဲ့အတြက္ ပိုတိက်တဲ့ data ေတြကို အသံုးျပဳခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ Programmatic ဟာ အေကာင္းဆံုး Tool ပါပဲ။ Efficiency ပိုေကာင္းေကာင္းရမယ္၊ Human Error
ေတြပိုနည္းမယ္၊ Relevancy ပိုေကာင္းလာတဲ့အတြက္ Banner Blindness
အတြက္ေျေျဖရွင္းခ်က္ေတြကိုေတာ
င္ တစ္ခါတစ္ရံရွာေတြ႕ႏိုင္ပါေသးတယ္။
GDN ဟာ Behavioral Targeting အပိုင္းမွာ Google AdWords ထက္ပိုသာေနတဲ့အတြက္ Behavioral data အပိုင္းမွာ Programmatic ဟာ ပိုၿပီးရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႔အသံုးဝင္ေစတယ္။ Site ေတြကိုလည္း ပိုၿပီး စံုစံုလင္လင္ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ROI ကို Improve လုပ္ဖို႔အတြက္ အသံုးျပဳႏုိင္္မယ့္ Consumer ေတြရဲ႕ Data ေတြကို မတူညီတဲ့ ရႈေထာင့္ေတြကေန ျမင္ရေစပါတယ္။
အခုမွ Programmatic အပိုင္းကို စလုပ္မယ့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ကေတာ့ စစခ်င္း ဘယ္ကေနဘယ္လိုစရမွန္းမသိျဖစ္တာတို႔၊ ဘယ္ Software ကို အသံုးျပဳရမလဲ ေရေရရာရာမသိတာတို႔ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း Programmatic Advertising အပိုင္းအတြက္ အေတြ႕အၾကံဳရွိၿပီးသား ေၾကာျငာ Agency ေတြကို ငွားရမ္းၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍သင္ဟာ PPC Campaign အတြက္ Google AdWords Display ကို အသံုးျပဳဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ Paid Traffic အတြက္ AdWordws Experts ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးေအာင္ လုပ္ထားပါလို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။
Credit to Nza ads_help
No comments:
Post a Comment