★Pages And Wordpress Site★

Thursday, July 9, 2020

E-mail ေရးသားရာမွာ အသုံးျပဳေလ့ရွိတဲ့ အတိုေကာက္စာလုံးမ်ား






မနက္႐ုံးေရာက္လို့ အလုပ္လုပ္ဖို့ ကြန္ပ်ဴတာဖြင့္လိုက္တဲ့အခါ “FYI: Please confirm the date of meeting. Can you LMK it before EOD? ...” အစရွိတဲ့ အတိုေကာက္စကားလုံးေတြနဲ႔ေရးထားတဲ့ e-mail ေတြကို ကိုယ့္ရဲ့အထက္လူႀကီးဆီကေန ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကေန ရဖူးပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကိုယ္နဲ႔သိပ္မရင္းႏွီးတဲ့အတိုေကာက္စကားလုံးေတြကို နားလည္ေအာင္ျပန္လုပ္ရတာက တစ္ခါတေလမွာစိတ္ရွုပ္စရာေကာင္းပါတယ္။
ျမန္မာနိုင္ငံမွာ စီးပြားေရးတံခါးေတြဖြင့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး နိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုကုမၸဏီေတြ အမ်ားအျပားဝင္ေရာက္လာသလို ျပည္တြင္းနဲ႔ျပည္ပအေျခစိုက္ကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ နိုင္ငံတကာကကၽြမ္းက်င္သူေတြကို ငွားရမ္းခန႔္အပ္လာတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ နိုင္ငံတကာကုမၸဏီအမ်ားစုဟာ အဂၤလိပ္စာကို နိုင္ငံတကာဘုံဘာသာစကားအျဖစ္ အသုံးျပဳတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ့အလုပ္လိုအပ္ခ်က္အရ နိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ဆက္သြယ္ရတဲ့အခါမွာ အဂၤလိပ္စကားကိုေကာင္းေကာင္းအသုံးျပဳတတ္ဖို့ လိုပါတယ္။ တကယ္လို့ ကိုယ့္ရဲ့အထက္လူႀကီးက နိုင္ငံျခားသားျဖစ္တယ္ဆိုလၽွင္ သူနဲ႔ေျပာဆိုဆက္သြယ္နိုင္ဖို့အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္အဂၤလိပ္စာကို အသုံးျပဳရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုဆက္သြယ္ရတဲ့အခါမွာ သူ႔နဲ႔ေျပာဆိုနိုင္ဖို့လည္းအေရးႀကီးသလို သူေျပာသမၽွနဲ႔ေရးသမၽွအေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း နားလည္နိုင္ဖို့လိုပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာသတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီသိရွိေစဖို့ ကုမၸဏီအတြင္းမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ဆက္သြယ္တဲ့အခါမွာလည္း အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာလ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ေပးပို့နိုင္တဲ့ အီးေမးလ္နဲ႔ စာတိုေပးပို့စနစ္ေတြကို ပိုၿပီးအသုံးျပဳလာၾကပါတယ္။ တကယ္လို့ျမန္း ကိုယ့္ရဲ့နိုင္ငံျခားသားအထက္လူႀကီးက သူ႔ရဲ့မက္ေဆ့ခ်္ေတြနဲ႔ အီးေမးေတြထဲမွာ အတိုေကာက္စာလုံးေတြကိုထည့္ၿပီး သုံးလာခဲ့လၽွင္ သူေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို အျပည့္အဝနားလည္ဖို့ အဲဒီစကားလုံးေတြကိုနားလည္ဖို့လိုပါတယ္။ မဟုတ္လၽွင္ တခ်ိဳ့အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ေတြကို က်န္ခဲ့နိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အတိုေကာက္စကားလုံးေတြကို အသုံးျပဳတဲ့အခါမွာ လ်င္ျမန္တဲ့ဆက္သြယ္ေရးသားမွုေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ e-mail နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Instant messaging နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္သြယ္ေပးပို့တဲ့အခါ အသုံးမ်ားေလ့ရွိတဲ့အဂၤလိပ္အတိုေကာက္စကားလုံးေတြကို ဗဟုသုတရေအာင္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
1. ASAP – as soon as possible (ကိုယ့္ရဲ့အထက္လူႀကီးဆီကေန “Send me the report ASAP” ဆိုတဲ့ e-mail ကို ရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူကကိုယ့္ကို က်န္တဲ့အလုပ္ေတြအကုန္ပစ္ခ်ထားၿပီးေတာ့ အဲဒီအစီရင္ခံစာကို ၿပီးေအာင္လုပ္ေတာ့လို့ ေျပာေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။)
2. BTW – by the way (ဥပမာ - “I read that article BTW. Not so great.” တစ္ခါတေလမွာ back to work လို့လည္း ဆိုလိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ btw ဆိုတဲ့စကားလုံးကို ဘယ္လိုအသုံးျပဳထားသလဲဆိုတာကို ဂ႐ုစိုက္ဖို့လိုပါတယ္။)
3. COB – close of business (လုပ္ငန္းတစ္ခုၿပီးစီးဖို့အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - “This is just a reminder that the survey is still open and will remain open until COB today”)
4. COD – cash on delivery (ပစၥည္းေရာက္မွေငြေခ်ရတဲ့ ေငြေပးေခ်မွုအမ်ိဳးအစားတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - We don’t have to pay the printer now. It’s COD.”)
5. EOD – end of day (ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ အလုပ္အခ်ိန္ရဲ့ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကိုေျပာခ်င္တာပါ။ တစ္ခါတေလမွာလည္း ေန႔တစ္ေန႔ရဲ့ေနာက္ဆုံး သန္းေခါင္းယံအခ်ိန္ကိုေျပာခ်င္တာပါ။ ကိုယ့္အလုပ္ရွင္က ဘယ္လိုမ်ိဳးသုံးႏွုန္းထားသလဲဆိုတာကိုေတာ့ သိေအာင္လုပ္ရပါ့မယ္။ ဥပမာ - “I’d like to submit it before EOD.”)
6. EOM – end of message (အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ မလိုအပ္ဘဲနဲ႔ e-mail ဖြင့္ဖတ္ရတဲ့အခက္အခဲေတြကို မျဖစ္ေစဖို့ ဒီစကားလုံးကို e-mail ရဲ့အေၾကာင္းအရာမွာသုံးေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ - e-mail မွာဘာမွမေရးဘဲနဲ႔ Subject မွာပဲ “Budget meeting 10/11/2019 at 11am (EOM)” ဆိုၿပီးသုံးလို့ရပါတယ္။)
7. F2F – face to face (မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႕ဆုံၿပီး ေျပာခ်င္တဲ့အခါမွာ သုံးပါတယ္။ ဥပမာ - "Let's meet and work it out F2F.")
8. FAQ – frequently asked question(s) (အေၾကာင္းအရာတစ္ခုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေမးမ်ားတဲ့ေမးခြန္းေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဥပမာ - “What are the FAQs for our new product?”) ​​​​​​
9. FYI – for your information (ဒီစကားလုံးကိုေတာ့ ရင္းႏွီးၿပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္မၽွေဝေပးပို့လိုက္တဲ့ သတင္းအေၾကာင္းအရာကို သတိထားမိေစခ်င္ရင္ အဲဒီစကားလုံးကို သုံးႏွုန္းပါတယ္။ ဥပမာ - “FYI, this is the update I got from the team.”)
10. F/U – follow up (ကိုယ့္ရဲ့ Client ဆီကို e-mail ပို့ၿပီးေျပာဆိုေဆြးေႏြးထားတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ဖုန္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူကိုယ္တိုင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္တာကိုေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နမူနာစာေၾကာင္းဆိုရင္ “You should f/u your e-mail over phone-call or in person.”)
11. FWD – forward (ကိုယ့္ရဲ့ အထက္လူႀကီး ဒါမွမဟုတ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္က သူ႔ရဲ့e-mail ကို ေနာက္တစ္ေယာက္ဆီ ေပးပို့ေပးေစခ်င္တဲ့အခါမွာ “Can you FWD my e-mail to XXX as I forgot to loop him/her in the convo?” အဲဒီမွာ Convo ဆိုတာ Conversation ကိုေျပာတာပါ။)
12. IOW – in other words (အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို အေရွ႕မွာေျပာထားတာထက္ ပိုၿပီးရွင္းလင္းေအာင္ေျပာခ်င္ရင္ ဒီစာလုံးနဲ႔စၿပီးေျပာပါတယ္။ ဥပမာ - “The mobile library services have been reorganized – IOW, they visit fewer places.”)
13. LMK – let me know (ကိုယ္ေပးပို့လိုက္တဲ့ e-mail နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲေမးခြန္းေတြေမးလို့ရေအာင္ ဖြင့္ေပးတဲ့သေဘာနဲ႔ အသုံးပါတယ္။ ဥပမာ - “LMK, if you have any questions about this event.”)
14. N/A – not applicable (ေမးထားတဲ့ေမးခြန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုက္ညီသင့္ေတာ္တဲ့အေျဖမရွိတဲ့အခါမွာ ဒီစကားလုံးကိုသုံးပါတယ္။ ဥပမာ - “If a question does not apply to you, please put N/A in the box.”)
15. N/B, NB, n/b – nota bene (လက္တင္ဘာသာစကားကေန ဆင္းသက္လာတာျဖစ္ၿပီး အဂၤလိပ္လို “Note Well” ကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေပးပို့လိုက္တဲ့အေရးႀကီးအခ်က္အလက္ေတြကို စာဖတ္သူသတိထားမိေစဖို့ အဲဒီအခ်က္အလက္ရဲ့အေရွ႕မွာေရးေလ့ရွိပါတယ္။ E.g. “NB Applications received after the closing date will not be accepted.”)
16. NLT – no later than (အေၾကာင္းအရာတစ္ခုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေျဖ ဒါမွမဟုတ္ အစီရင္ခံစာ ဒါမွမဟုတ္ အတည္ျပဳခ်က္ေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ထက္ ေနာက္မက်ေစဘဲလိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ “Please provide feedback NLT EOD Wednesday.”)
17. NRN – no reply necessary (တစ္ခါတေလမွာ မလိုအပ္ဘဲ reply လုပ္တဲ့ e-mail လုပ္ေတြေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ့ Inbox ထဲမွာ e-mail ေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔မ်က္စီရွုပ္ေနတတ္ပါတယ္။ တကယ္လို့ျမန္း ကိုယ္ပို့လိုက္တဲ့ e-mail ကို reply မလုပ္လည္းရတယ္ဆိုရင္ ဒီစကားလုံးကိုသုံးနိုင္ပါတယ္။)
18. RSVP - Répondez s’il vous plait (ျပင္သစ္စကားလုံးတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး ေယဘုယ်ေျပာရမယ္ဆိုရင္ please respond နဲ႔အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - “RSVP to me by April 20th.”)
19. TBD – to be determined (အေၾကာင္းအရာတစ္ခုဟာ ဆုံးျဖတ္ဖို့လိုေသးရင္ ဒီစကားလုံးကိုသုံးၾကပါတယ္။ ဥပမာ - “No. of participant: TBD”)
20. OOO – out of office (အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခုေၾကာင့္ အခ်ိန္ပိုင္းပဲျဖစ္ေစ ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာျဖစ္ေစ ႐ုံးမွာမရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ကိုယ့္ရဲ့မက္ေဆ့ခ်္ေတြမွာေဖာ္ျပခ်င္ရင္ “I will be OOO until Tuesday.”)
21. WFH – work from home (တခ်ိဳ့တခ်ိဳ့ေသာလူေတြဟာ သူတို့ရဲ့အလုပ္ေတြကို ႐ုံးမွာမဟုတ္ဘဲ အိမ္မွာေနၿပီးၿပီးေအာင္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာကို သူတို့ရဲ့အထက္လူႀကီးနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကိုေျပာျပတဲ့အခါမွာ သုံးေလ့ရွိၿပီး အဲဒါဟာ ႐ုံးမွာဘယ္သူကေတာ့ရွိတယ္ ဘယ္သူကေတာ့မရွိဘူးဆိုတာကို သိေစဖို့အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္။)
22. YTD – year to date (ျပကၡဒိန္ႏွစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဏ္႑ာေရးႏွစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ့ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့လက္ရွိအခ်ိန္ကို ရည္ညႊန္းေဖာ္ခ်င္လၽွင္ သုံးပါတယ္။ ဥပမာ - ကိုယ့္ရဲ့အစီရင္ခံစာမွာ အသားတင္အျမတ္ေငြပမာဏကို ေဖာ္ျပခ်င္တဲ့အခါမွာ “We’ve made $800,000 in sales YTD.”)
အခုေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုေကာက္စာလုံးေတြက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသုံးအဂၤလိပ္စာေရးသားနည္းမွာ အသုံးမ်ားေလ့ရွိတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အျခားအသုံးမ်ားတဲ့စကားလုံးေတြလည္း က်န္ပါေသးတယ္။ လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကဳံနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာဆည္းပူးမွုေတြကေန ဆက္လက္သိရွိေအာင္လုပ္ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုစကားလုံးေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ့ e-mail ကို က်စ္လစ္သြားေအာင္ ကူညီေပးနိုင္သလို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ အလုပ္တြင္က်ယ္ေအာင္လည္း အေထာက္အကူျဖစ္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သူတို့ကိုအသုံးျပဳတဲ့အခါမွာ အကၡရာနဲ႔ ပုဒ္ျဖတ္ပုဒ္ရပ္သေကၤတေတြကို သတိထားရၿပီးေတာ့ သုံးသင့္တဲ့ေနရာလား မသုံးသင့္တဲ့ေနရာလားဆိုတာကိုလည္း ခ်ိန္ဆရပါလိမ့္မယ္။
(PS:jobnet.com.mm မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)



No comments:

Post a Comment